Conversie optimalisatie

Verhoog het percentage van je website bezoekers die klant wordt.

Wat is Conversie optimalisatie?

Verhogen van het percentage website bezoekers dat een gewenste actie onderneemt

Maak jouw webpagina’s relevanter voor bezoekers en vergroot het vertrouwen door optimalisatie van bestemmingspagina’s. Het conversie optimalisatie proces houdt in dat je begrijpt hoe gebruikers zich door jouw website bewegen, welke acties zij ondernemen en wat hen weerhoudt van het voltooien van jouw website doelen.

Wat is een conversie?

Een algemene term voor een bezoeker die een website doel voltooit
Doelen zijn er in vele soorten en maten. Als je jouw website gebruikt om producten te verkopen, is het primaire doel dat de gebruiker een aankoop doet. Er zijn kleinere conversies die kunnen plaatsvinden voordat een gebruiker een conversie voltooit, zoals het aanmelden voor het ontvangen van e-mails. Dit worden micro-conversies genoemd.

Voorbeelden van conversies

Macro- en Micro- conversies
Macro-conversies:

  • Een product kopen van de site
  • Een offerte aanvragen
  • Abonneren op een dienst

Micro-conversies:

  • Aanmelden voor e-maillijsten
  • Een account aanmaken
  • Een product aan het winkelwagentje toevoegen

Voordelen van conversie optimalisatie

Hoger rendement uit je website bezoekers.
  • Betere ROI
  • Betere schaalbaarheid
  • Betere gebruikerservaring
  • Verbeterd vertrouwen
  • Minder uitgaven

Hoe pakken wij conversie optimalisatie aan?

Website analyse

Onze optimalisatie diensten voor conversie beginnen met inzicht in waar website verkeer vandaan komt. Daarna kijken we of elke bestemmingspagina relevant is voor de zoekopdrachten of bronnen die bezoeken genereren. Bezoekers moeten onmiddellijk vinden waar ze naar op zoek zijn en zullen eerder geneigd zijn om actie te ondernemen, zoals het kopen van een product of het aanvragen van jouw diensten.

Hoofddoelen

Door in te haken op een belangrijke call-to-action, kunnen we ervoor zorgen dat deze de potentiële intentie van de bezoeker weerspiegelen wanneer deze op jouw pagina terechtkomt. Te veel calls-to-action bombarderen de bezoekers en resulteren vaak in hogere verlatingspercentages en een lagere conversie.

Focus op de bezoeker

Onze strategische inzichten helpen ons te bepalen welke visuele elementen essentieel zijn voor het verbeteren van de conversieratio. Onze conversie optimalisatie diensten beperken onnodige visuele afleiding tot een minimum, waardoor potentiële bezoekers zo geconcentreerd en betrokken mogelijk blijven wanneer ze op jouw website zijn.

Samenhang creëren op de pagina

De boodschap is het belangrijkste onderdeel van de optimalisatie van bestemmingspagina’s. Berichten moeten overeenkomen met de intentie van de bezoeker en relevant zijn voor wat die bezoekers zoeken wanneer ze naar jouw website komen. Door het verwijderen of opsommen van tekst, kan de toegevoegde waarde korter en krachtiger naar voren worden gebracht.

Verwijderen van onnodige verzoeken

Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat elementen, zoals formulieren, de best mogelijke gebruikerservaring bieden. Door alleen de belangrijkste formuliervelden weer te geven is de kans vele malen groter dat een bezoeker het formulier invult.

Focus op vertrouwen en functies

We identificeren specifieke elementen die jouw bestemmingspagina’s kunnen verbeteren, de geloofwaardigheid vergroten en vertrouwen bij potentiële klanten creëren. Deze functies zijn uniek voor jouw bedrijfsdoelen en doelgroep en zijn cruciale onderdelen van een effectieve strategie voor het optimaliseren van website conversies.

Op zoek naar conversies op je website?

We helpen je graag op weg. Neem contact op via het contactformulier of bel via onderstaand nummer.

Contactformulier