Content Marketing

Bruikbare content moet de kern zijn van jouw marketing,

Wat is content marketing

Verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content

Content marketing is een strategische marketingaanpak gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content. Met als doel een duidelijk omschreven publiek aan te trekken en te behouden. Dit doe je om uiteindelijk winstgevende acties van klanten te stimuleren.


Content marketing wordt gebruikt door toonaangevende bedrijven

Traditionele marketing wordt steeds minder effectief, als vooruitstrevend bedrijf weet je dat er een betere manier moet zijn.

Verreweg de best lopende bedrijven gebruiken content marketing. Het wordt door veel vooraanstaande organisaties in de wereld gebruikt, waaronder Coca Cola, Microsoft, Bol.com en Coolblue. Het wordt ook ontwikkeld en uitgevoerd door kleine bedrijven over de hele wereld. Waarom? Omdat het werkt.

Coolblue past die goed toe, zie voorbeeld hieronder.

Content marketing relevant en waardevol

Berichten die echt waarde toevoegen en niet gezien worden als SPAM

Het verschil tussen content marketing en berichten die online gezet worden is dat bedrijven die gewoon informatie verspreiden proberen je spullen te verkopen. Bedrijven sturen ons de hele tijd informatie, meestal niet relevant of waardevol. Dat is wat content marketing zo interessant maakt in de huidige omgeving van duizenden marketingberichten per persoon per dag. Je kunt je onderscheiden door content die echt waarde toevoegen en niet gezien worden als SPAM. Dit zorgt voor een positieve associatie bij je potentiële klanten.

Marketing is onmogelijk zonder geweldige inhoud

Succesvolle content marketing verbindt je bedrijf met klanten via de juiste platforms.

Ongeacht het type marketingtactiek dat je gebruikt, moet content marketing deel uitmaken van je proces, niet iets aparts. Kwaliteitsinhoud maakt deel uit van alle vormen van marketing:

  • Social media marketing: Content marketingstrategie komt voor je sociale mediastrategie
  • SEO: zoekmachines belonen bedrijven die kwaliteits- en consistente inhoud publiceren
  • PR: succesvolle PR-strategieën pakken kwesties aan waar lezers om geven, niet hun bedrijf
  • Advertenties: om Advertenties te laten werken, hebt u geweldige inhoud nodig
  • Websites: inhoud is essentieel voor het genereren van inkomend verkeer en leads

Voordelen van content marketing

Groter bereik en meer trouwen klanten

  • Content marketing stimuleert conversies
  • Effectieve content zorgt voor meer verkeer naar je site
  • Bouw merkbekendheid op met nuttige content die je doelgroep aanspreekt
  • Je bedrijf kan kwaliteitsinhoud gebruiken om jouw klanten te informeren
  • Goede inhoud helpt je om sterkere klantenrelaties op te bouwen en te bevorderen
  • Waardevolle content helpt je bij het opbouwen van geloofwaardigheid, vertrouwen en autoriteit
  • Je kunt inhoud van hoge kwaliteit gebruiken om jouw bedrijf te positioneren als een branche-expert
  • Blogs en andere soorten inhoud blijven verkeer genereren lang nadat ze zijn gepubliceerd

Waarom Clickstory inschakelen bij content marketing

Groter bereik en meer trouwen klanten

Wij helpen bedrijven content te maken en te verspreiden die helpt bij het genereren de juiste klanten. We bouwen campagnes om de verkoopcyclus aan te trekken, te activeren en in korter te maken.

 We helpen je met:

  • Video content
  • Foto content
  • Social content
  • Site content
  • Cursus content
  • Email Content

Op zoek naar content marketing?

We helpen je graag op weg. Neem contact op via het contactformulier of bel via onderstaand nummer.

Contactformulier